Telesá 3 - tajomná skrinkaDeti budú schopné rozoznávať telesá: kužeľ, kocka, pravouhlý hranol, valec, ihlan. Budú schopné opísať vlastnosti telies a rozoznávať telesá. Pritom budú komunikovať používajúc jazyk matematiky. Pomôcky: nožnice, lepidlo, nepriehľadná taška, rôzne umelecké artefakty, pohľadnice, časopisy, katalógy Aktivity a činnosti: 1. Predstavenie geometrických telies Skúmajte: Čím sú podobné / odlišné kocky a (pravouhlé) hranoly? Valce a (pravouhlé) hranoly? Skúste predpovedať, ktoré by sa kotúľali, ktoré by sa šmýkali. Otestujte svoje predpovede. 2. Tajomná skrinka Vložte teleso do nepriehľadnej tašky alebo škatule. Jedno dieťa dá svoju ruku do tašky; iba pomocou hmatu opisuje vlastnosti telesa. Teleso nepomenúva, aj keby vedelo jeho názov. Úlohou triedy je zistiť, aké teleso je v taške. Pomocné otázky:
Rozšírenie tajomnej skrinky: 3. Diskusia - aký by bol svet len s ....... Aký by bol svet iba s kockami? (pravouhlými) hranolmi? kužeľmi? valcami? ihlanmi? Otázky do diskusie: Keby sme mali len kužele alebo hranoly, ako by sa jazdilo na bicykli? Aké by bolo žiť vo valcovom dome? Mohli by byť šálky a poháre kužeľmi s vrcholom naspodku? Čo keby malo ľudské telo tvar jediného telesa? Podporte túto aktivitu aj maľovaním alebo stavaním stavieb. 4. Nástenka V triede umiestnite nástenku s menami rôznych telies. Deti majú vystrihnúť obrázky predmetov s príslušnými tvarmi z časopisov, katalógov ... a správne ich umiestniť na nástenke 5. Poľovačka na telesá (domáca úloha) Úlohou je pozorovť a hľadať telesá vo svojom okolí: na cete domov, zo školy, na školskom dvore a doma. Požiadajte deti, aby priniesli rôzne predmety z domu: predmet, ktorý sa dobre kotúľa, ktorý sa dobre šmýka, predmety, ktoré sa dobre na seba ukladajú... Podklady pre stránku spracovala Jana
Martausová |