Numerácia do 20, názvy
čísel
Pomôcky:
pekáč, koláč rozdelený na kúsky, jednotlivé
časti
sú v plastovom obale, na vrchu sú označené číslom.
Priebeh:
Deti si sadnú dokruhu na zem. Jedno z detí si
z pekáča vyberie koláčik. Hra sa začína:
Deti: Kto zobral koláčik z pekáča?
Učiteľ: Číslo „to a to“ (napr. č. 12 ) zobralo koláčik.
Volané číslo: Kto, ja? (Vráti koláčik späť na pekáč).
Deti: Áno, ty!
Volané číslo: Ja som to nebol.
Deti: Kto teda?
Učiteľ: Povie nové číslo a pokračuje sa v hre.
Variácia:
Nové číslo nehovorí učiteľ, ale volané
číslo.
V tejto aktivite je dôraz iba na správne
tvorenie a vyslovovanie názvov čísel. Náročnejšou aktivitou by
bolo priradiť každému dieťaťu číslo (symbol na kartičke,
ktorú ostatní vidia). Vyvolávanie podľa čísel by sa tak stalo
jednoznačné.
Poznámka:
V obdobných aktivitách zvyčajne učiteľ na konci dovolí koláčiky
zjesť. Tu však treba upozorniť na niekoľko dôležitých
momentov. Jedným je dodržiavanie hygienických zásad
(ktoré sú v tomto prípade ošetrené obalom, v ktorom sú koláče).
Iným je dodržanie zásad správnej životosprávy. Sladkosti, hoci deťmi
obľubované, nie sú najvhodnejšou zložkou výživy a z tohto dôvodu
aj niektorí rodičia môžu - oprávnene - mať námietky voči
takýmto aktivitám. Konečné rozhodnutie o vhodnosti tejto aktivity
je plne v kompetencii učiteľa, ktorý si musí byť vedomý možných
následkov a prípadných problémov.
Podklady pre stránku spracovala Alena
Prnová
Copyright ©2000 matika.sk
S dovolením autora originálneho Webu (Perry Brown)
Copyright ©1996 by anderson county schools - ALL RIGHTS RESERVED
|