Hodiny: meranie času
Pomôcky:
papierové taniere, disky, pevné papiere, šípky
vyrobené z tmavého dreva alebo z prúžkov lepenky
Postup:
- Žiaci si z pomôcok vyrobia svoje vlastné hodiny. Žiaci
možno budú potrebovať pomoc pri manipulácii s drevom a papierom pri výrobe
hodinových ručičiek.
- Diskusia - ako postupovať pri umiestňovaní čísel na
hodinách, aby medzi číslami boli zachované jednotné vzdialenosti. (Začneme 12, 6, 3,
9 a potom doplníme ostatné čísla.)
- Ak majú žiaci kompletné hodiny doplnia si značky pre
minúty. Medzi dielikmi označujúcimi 1, 2, 3, ... budú 4 značky.
Aktivity:
Určovanie času je dôležité. Keď budú žiaci vedieť
určovať čas, budú vedieť ako dlho treba čakať na obed, kedy skončí škola, ...
- Povedzte žiakom, aby na svojich hodinách zobrazili
aktuálny čas.
- Nech nastavia na hodinách čas obeda, ukončenia školy,
...
- Spýtajte sa ich koľko minút ostáva do obeda, do
prestávky a kým skončí škola.
- Po zodpovedaní učiteľových otázok kladú si navzájom
podobné otázky samotní žiaci. Môžu to robiť formou: jeden žiak zadá čas
(napríklad povie alebo nastaví) a druhý zadá úlohu pre ostatných (napríklad: koľko
času ostáva do obeda?; pred koľkými minútami začala škola?). Odpovede sa
získavajú otvorenou diskusiou.
Zdroj:
Haubner, M.A., Rathmell, E., and Super, S. (1992). Boston,
MA. Houghton Mifflin Co,.
Podklady pre stránku spracovali:
Róbert Imrišek, Diana Domanová, Andrea Belajová, Stanislav Semanco,
Pavla Sadáková
Copyright ©2000 matika.sk
S dovolením vlastníka a spravovateľa EduScope, L.L.C. All rights reserved.
|